Els alumnes de 6è EP visiten la Seu

Els dies 29 i 31 de gener els alumnes de 6è vàrem anar a visitar la catedral de Palma.

A l’entrada de la Seu ens va rebrer na Marta, la monitora, que ens va fer de guia durant tota la visita i ens va explicar moltes coses de la catedral.

Primer de tot ens va dir que el nom de Catedral ve de la paraula grega “catedra”, que vol dir “cadira”, perquè a la catedral, prop de l’altar, hi ha la cadira del bisbe. També ens va dir que és l’església més gran i més important de tota l’illa. Ens va explicar que la catedral és d’estil gòtic i que la va començar a construir el rei Jaume II de Mallorca cap a l’any 1300.

La catedral està situada devora la mar, davant el palau de l’Almudaina, medeix 43 metres d’altura i té molts vitralls, però sobre tot criden l’atenció les seves dues rosasses, que inunden de llum i color la Seu quan la llum les travessa. A més, la rosassa que hi ha darrera l’altar major es reflexa a la paret, justament davall de la rosassa que hi ha sobre la porta principal, dues vegades a l’any: el dia 2 del mes 2 (febrer) i el dia 11 del mes 11 (novembre).

Ens van cridar molt l’atenció la quantitat de tombes que hi ha dins la catedral, però na Marta ens va explicar que són molt antigues i de gent que va ser molt important, com els reis de Mallorca. Ara ja no es duen a terme enterraments dins la catedral i només s’hi pot enterrar al bisbe si mor sent bisbe de l’illa. També vàrem veure les reformes que va fer el gran arquitecte català Antoni Gaudí, el mateix que va construir el Parc Güell, la Casa Milà i la Sagrada Família a Barcelona.

Per acabar, vàrem visitar la capella del Santíssim, que va reformar l’artista contemporani mallorquí Miquel Barceló, mundialment famós. Ens vàrem quedar extasiats mirant les ceràmiques que cobreixen les parets de la capella, els vitralls que simulen el fons de la mar… i la seva original “signatura”: com que li van dir que no podia signar la seva obra, va trepitjar la ceràmica de la paret abans de coure-la i allà va quedar la petjada de la seva bota!

Si voleu veure algunes imatges de la nostra visista, PICAU AQUÍ!!!! Desitjam que gaudiu tant mirant-les com nosaltres vàrem gaudir de la visita.

[wpvideo r5AljBRZ]