Cinquè

5è i 6è al CONCERT PEDÀGOGIC“EL VIATGE MUSICAL” de l’ENSEMBLE DE PERCUSSIÓ DEL CSMIB (CONSERVATORI SUPERIOR DE LES ILLES BALEARS)

Amb aquesta activitat ens hem submergit en un viatge musical a través dels segles, on les composicions de Bach, Mozart, Mahler, Debussy, Rimski-Kórsakov i Xostakóvitx s’entrellaçaven per oferir-nos una visió panoràmica de l’evolució musical. Cada peça escoltada ens ha revelat la riquesa i l’emotivitat de la música clàssica, creant una experiència educativa i auditiva inoblidable.

El passat dimarts 21 ens va visitar el percussionista Toni Amengual amb el que els alumnes de 5è i 6è varen realitzar el taller d’iniciació a la batucada.
Aquest taller té com a objectiu desenvolupar el sentit del ritme, la coordinació, la musicalitat i la creativitat.

Una batucada és un grup de persones que interpreten ritmes brasilers d’influències africanes, generalment coneguts com a blocos.

La batucada es caracteritza pel seu estil repetitiu i el seu ritme accelerat i utilitza instruments com el «surdo» de diferents nivells, utilitzats per crear la base rítmica de la batucada i altres com «agogó», «tamborí», «caixa», etc.

Aquest taller a més d’acostar als alumnes a una batucada, facilita la participació, la cooperació i la integració.

Mirau què bé ho varen fer!!!

La setmana passada, els alumnes de 5è i 6è de Primària, continuant amb l’activitat de Jocs Tradicionals de les Illes Balears, varen realitzar un taller de Tir de Fona amb Salvador Maimó. Alguns alumnes ho varen fer molt bé i fins i tot varen fer més d’una diana!!! Seguirem treballant-lo a Educació Física per continuar aprenent aquest esport tan antic i amb tanta història a les nostres Illes.

La setmana passada, dins del programa “Jugam amb l’Èlit” de l’Àrea d’Esports del Consell de Mallorca, vàrem rebre la visita del Mallorca Palma Futsal (campions de la Champions League). En ella es va fer una xerrada de valors i un poc de funcionament del futbol sala amb el seu coordinador Martín López i els joves jugadors Nil i Gonzalo amb els alumnes de 5è i 6è EP. A més, els alumnes de 6è varen fer una sessió pràctica de futbol sala.⚽