Sortida a l’Arqueòdrom instal·lat al campus de la UIB.

Divendres 16 de febrer, l’alumnat de 6è B va visitar l’Arqueòdrom instal·lat al campus de la UIB i va simular una excavació interpretant les restes com si fossin arqueòlegs i arqueòlogues professionals.

Els alumnes es van dividir en grups i van excavar diverses tombes que representaven distints contextos arqueològics. Amb la informació i els objectes trobats van haver de reconstruir la història d’aquestes restes i explicar-la als companys. Va ser una experiència molt interessant, i van gaudir molt.

A continuació podeu veure un petit reportatge fotogràfic de l’activitat.👇📸

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Sisè

Visita al Parlament de les Illes Balears

Divendres 9 de febrer l’alumant de 6è va anar a visitar el Parlament de les Illes Balears.
Un guia els ha explicat les diferents estades del Parlament i que es fa a cadascuna.
Ha estat una experiència única que els ha ajudat a entendre una mica millor com funciona la democràcia i les institucions que les regeixen.

5è i 6è al CONCERT PEDÀGOGIC“EL VIATGE MUSICAL” de l’ENSEMBLE DE PERCUSSIÓ DEL CSMIB (CONSERVATORI SUPERIOR DE LES ILLES BALEARS)

Amb aquesta activitat ens hem submergit en un viatge musical a través dels segles, on les composicions de Bach, Mozart, Mahler, Debussy, Rimski-Kórsakov i Xostakóvitx s’entrellaçaven per oferir-nos una visió panoràmica de l’evolució musical. Cada peça escoltada ens ha revelat la riquesa i l’emotivitat de la música clàssica, creant una experiència educativa i auditiva inoblidable.

L’alumnat de sisè aquest trimestre ha estat treballant la situació d’aprenentatge anomenada “Explorant el Món Màgic de Roald Dahl” basada en la vida d’aquest autor clàssic de la literatura infantil i juvenil al qual han tret molt de profit. A través de la seva biografia i de la lectura d’una de les seves obres “Les Bruixes” han anat treballant diferents competències específiques i sabers bàsics de les diferents àrees.

A continuació vos deixam amb una petita mostra de la seva feina:

El passat dimarts 21 ens va visitar el percussionista Toni Amengual amb el que els alumnes de 5è i 6è varen realitzar el taller d’iniciació a la batucada.
Aquest taller té com a objectiu desenvolupar el sentit del ritme, la coordinació, la musicalitat i la creativitat.

Una batucada és un grup de persones que interpreten ritmes brasilers d’influències africanes, generalment coneguts com a blocos.

La batucada es caracteritza pel seu estil repetitiu i el seu ritme accelerat i utilitza instruments com el «surdo» de diferents nivells, utilitzats per crear la base rítmica de la batucada i altres com «agogó», «tamborí», «caixa», etc.

Aquest taller a més d’acostar als alumnes a una batucada, facilita la participació, la cooperació i la integració.

Mirau què bé ho varen fer!!!

La setmana passada, els alumnes de 5è i 6è de Primària, continuant amb l’activitat de Jocs Tradicionals de les Illes Balears, varen realitzar un taller de Tir de Fona amb Salvador Maimó. Alguns alumnes ho varen fer molt bé i fins i tot varen fer més d’una diana!!! Seguirem treballant-lo a Educació Física per continuar aprenent aquest esport tan antic i amb tanta història a les nostres Illes.

Dimecres dia 4 d’octubre l’alumnat de 6è d’EP va fer una sortida a la Finca Pública de Galatzó a on l’alumnat va fer una prova d’orientació de forma activa a través del mapa i la brúixola en el medi natural aplicant diverses tècniques. Va ser una jornada molt divertida!

Mirau què bé s’ho varen passar 👇

Ahir els alumnes de sisè varen participar al Parc de Sa Riera a les activitats de l’ EMT Palma dins de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible. A més, ens varen donar el diploma de Centre compromès amb l’Ecomobilitat per aquest curs 2033/24 📜#MobilityWeekPalma23